CRM Yazılımınız ile Tüm Süreçlerinizi Yönetmek Hayal Değil!

Bir CRM Sistemi Müşteri Bilgilerini Tutmaktan Fazlasını Yapabilir Mi?

Mechsoft Bilgi ve İletişim Tek. Tic. A.Ş., Sezgi Özkan

CRM Yazılımınız ile Tüm Süreçlerinizi Yönetmek Hayal Değil!

Bir CRM Sistemi Müşteri Bilgilerini Tutmaktan Fazlasını Yapabilir Mi?

19 Ekim 2021 , Blog Yazılarımız

İyi bir CRM yazılımı, müşteriler ile her bir temas noktasını içermeli ve her bir aşama için eksiksiz müşteri yolculuğu sağlamalıdır. Bu sayede müşteri deneyimini, markamızla etkileşimini iyileştirebilir ve müşteri beklentilerine yönelik çözümler sunabilirsiniz.

Satışlar ne kadar hayati olursa olsun ve işi ayakta tutan asıl nokta, o ürünü satacak biri olmadan anlamını yitirmektedir. Bu nedenle günümüzde CRM sistemleri müşterilere odaklanmakta ve müşteri yolculuğunu anlamaya çalışmaktadır.

CRM, Müşteri İlişkileri Yönetiminin kısaltmasıdır. Temel olarak potansiyel ve mevcut müşterilerinizle olan ilişkilerinizi yönetmenize yardımcı olacak bir yazılımdır. Peki bu gerçekten bu kadar neden önemli mi?

Bir satış döngüsündeki iletişim süreci boyunca, satış elemanının, olası satışları takip etme, müşteri sıkıntı noktalarını bilme ve nihayet satışı kapatmak için çok önemli olan müşteri etkileşimleri gibi her şeyin üstünde olması gerekir. Bununla birlikte müşterileriniz artarken onların ilgisi de zamanla artar.

Müşteri ilişkilerini yürütürken zamanla excel üzerinde hazırlanan elektronik tablolarla ve stickerlarla takibi imkansız bir noktaya varılır. Örneğin çok önemli bir müşterinin iletişim bilgilerini yanlışlıkla sildiğinizi düşünün. Bir CRM sisteminiz olmadığı sürece bu karşılaşılması oldukça mümkün bir hatadır.

CRM, yalnızca satışların değil, işinizde neredeyse her sürecin temelini oluşturur, doğru şekilde kurgulandığında ve hayata geçirildiğinde birçok alanda işinizi geliştirmek için kullanılabilir. Burada önemli olan nokta şu ki “paket program” mantığının artık günümüz şartlarında geride bırakılması gerekmektedir. CRM sistemlerine birçok alt kuruluşa sahip, binlerce çalışanı olan büyük holdingler kadar, gelişmekte olan belki yeni kurulmuş start-up’ların da ihtiyacı vardır. Bu durumda bir holdingin ihtiyaçları ve süreçleri ile yeni kurulan şirketlerin ihtiyaçları bir olamaz. 

CRM Satıştan Daha Fazlası Demektir

Bizim için CRM, müşterilerle ilgili her şeydir ve iyi bir CRM yazılımları müşteri yolculuğunun iyileştirilmesi hayati önem taşır. Tatmin edici bir müşteri yolculuğu yaratmak için müşterilerle ilgili neler yapabileceğimize bir göz atalım:MechSoft Blog - CloudOffix -Entegre İş Yönetim Sistemi

Potansiyel Müşteri Adayları ve Pazarlama Çalışmaları için CRM:

Marketing Cloud ile entegre bir CRM sistemi, e-posta pazarlama kampanyalarınızı CRM sisteminizin topladığı potansiyel müşterilerle bir otomasyon bağlayarak düzenli olarak takip etmenizi sağlar. Web sitenizi bile olası bir satış kanalı olarak konumlandırabilir, siteyi ziyaret eden, ilgili formaları dolduran günlük ziyaretçileri takip ederek potansiyel müşterilere çevirebilmesine olanak tanır.

CloudOffix’in CRM yetenekleri ile, satış görevlileri potansiyel müşteriler yaratabilir, mevcut müşterilerin mevcut müşteri geçmişini görebilir ve etkileşimleri hakkında güncel bilgilerle müşteri ilişkileri kurmak, müşterilerin ihtiyaçlarını belirlemek, satın alma yolculuklarını kişiselleştirmek ve hatta müşteri davranışlarını analiz etmek için doğru koşulları oluşturabilmek için ihtiyaç duydukları verilere sahip olabilir.

Marketing Cloud ile ise pazarlama ve satış süreçlerinizi birlikte organize edebilir, pazarlama otomasyonu ile kendi sürecinizi tasarlayın ve dilediğiniz gibi yönetebilirsiniz. Dilediğiniz gibi raporlamalar alın ve takibini sağlayın.

Doğru CRM çözümü, işletmeleri yalnızca büyütmek için değil, aynı zamanda maliyetlerini en aza indirmek için ihtiyaç duydukları verileri sunacaktır.

Satış Döngüsü için CRM:

Tüm satış sürecinizi kolaylaştırın. Satış döngüsü aşamalarınızı ayarlayın ve hedeflerinize ulaşma konusunda bir bakışta nerede olduğunuzu görün. Yöneticiler, sattığınız ürünler veya hizmetler için hedefleri tahmin edebilir ve izleyebilir ve doğru gerçek zamanlı raporlar alabilir, teklifler, siparişler ve daha fazlasını gönderebilir. Tüm bunlar CloudOffix Sales Cloud kolaylıkla mümkün hale gelir.

Bu sayede satış ve pazarlama ekiplerinize en iyi yaptıkları şey olan satış için harcayabilecekleri çok değerli zamanı kazandırın.

Projeler Yönetimi için CRM:

Proje içinde yer alan görevlerinizi, kilometre taşlarınızı belirlemek, önem düzeyine göre uygun sıralamak veya ilgili personeli atamak için CloudOffix Project Cloud'u kullanın. Hedeflere ulaşmada daha verimli ve üretken olmak için personelinizle iş birliği yapın. Çeşitli grafikler ve raporlar kullanarak analiz edin ve raporlayın. Zaman çizelgelerini yönetin, böylece ödeme zamanı geldiğinde her bir göreve ve projeye ne kadar zaman harcandığını bilirsiniz.

Faturalandırma için CRM:

Tek tuşla siparişlerinizi kolayca faturaya dönüştürün. Otomatik hatırlatıcılarla ödemeleri takip edin. Kullanıma hazır ödeme ağ geçitleri aracılığıyla çevrimiçi ödemeleri kabul edin.

CloudOffix Invoicing Cloud E-Fatura ve E-Arşiv faturalamayı destekleyerek raporlama ve analiz yapmanızı sağlar.

İnsan Kaynakları için CRM:

Satış ekibinizin artık satış için harcayacak o kadar çok zamanı var ki, yetişmek için daha fazla personeli bünyenize katmanız gerekiyor. Elbette bu iş içinde CRM'inizi kullanabilirsiniz! CloudOffix HR Cloud ile CV’leri toplayın, kaydedin, toplantı planlaması yapın, aşamaları halinde takip edin. 

Müşteri Desteği için CRM:

CRM'ler, tüm müşteri yolculuğu boyunca müşterilerinizin ayrıntılarını, şirketinizin tekliflerini, satışlarınızı, bağlantılarınızı, takviminizi ve müşterileriniz ve personelinizle olan etkileşiminizi bir araya getirir. Kısacası, kullanmanız için tüm müşteri veri geçmişini hazır olarak kaydederler.

Tüm bu değerli müşteri bilgileriyle büyük bir gücünüz var ve iyi bir CRM ile büyük bir bilgi hazinesine sahipsiniz. Sorumluluk, kapasite ve güçle el ele yürüdüğünden, artık müşterilerinize hak ettikleri destekle CloudOffix Help Desk Cloud aracılığıyla ile harika bir müşteri hizmetleri deneyimi sunun.

Ne satın aldıklarını ve şirketinizle nasıl etkileşim kurduklarını bilerek, müşterilerinizle her zaman aynı noktadasınız. Kusursuz bir müşteri deneyimi oluşturun.

Sales Cloud’un yanı sıra CloudOffix CX 360, Marketing Cloud, E-Commerce Cloud, Project Cloud, Invoicing Cloud, HR Cloud, Help Desk Cloud ile daha çok fazlası gibi müşterilerle ilgili her şeyi sunar. Kısacası size başından sonuna kadar 360 derecelik bir müşteri görünümü sunarak günü yakalamanız için birçok fırsat vermektedir.

Doğru CRM ile işletmenizin sahip olabileceği potansiyel büyüme gücünü hafife almayın.

Peki ürünleriniz ve hizmetleriniz ile ilgili abonelik süreçlerini nasıl yöneteceksiniz? Bu konuyla ilgili hazırladığımız blog yazımıza da buradan ulaşabilirsiniz.

Belki de birçok CRM sistemini denediniz ve tatmin olmadınız. CloudOffix ile tanışın. Buluttaki ilk ve tamamen özelleştirilebilir CRM Sistemini sizde deneyin.


Diğer Blog Yazılarımıza Göz Atmayı Unutmayın!