Abonelik Yönetimi ile Geleceğinizi Planlayın
İş Süreçlerinize Uygun En İyi Abonelik Yönetimi Yazılımı
02 Kasım 2021 , Blog Yazılarımız
Abonelik Nedir?
Abonelik, belirli bir ücret karşılığında düzenli aralıklarla ürün ve hizmet alma eylemidir.
Abonelik Yönetimi ise müşterinizin sunduğunuz ürün veya hizmetleri iş ortaklığınız devam ettiği sürece kullanmaya devam etmesini ifade etmektedir.
CloudOffix Abonelik Yönetimi Geçmişi
Abonelik tabanlı model denilince hemen hemen çoğu kişinin aklına gelen sektörün şüphesiz gazete, dergi ve süreli yayın sektörü olması şaşırtıcı değil. 1440 yılında matbaanın ortaya çıkmasıyla birlikte abonelik modeli işi de doğdu.
İnsanlar daha sonra geniş bir ölçekte verimli bir oranda yazılı materyal üretebildiler. Bu, maliyetin çok altında bir üretim hacminin artması anlamına geliyordu ve karşılığında ürünlerini daha düzenli satabiliyorlardı. Topluluk, bir sonraki yayınlanmış baskıyı sabırsızlıkla beklerken ve bu nedenle artan abone hacmiyle birlikte abonelik modeli, iş için düzenli bir araç haline geldi.
21. yüzyılda, teknolojik çağ dijital evrim anlamına geliyordu ve onunla birlikte abonelik modeli de ivme kazandı. Netflix doğdu, posta tabanlı videolara aylık sabit bir ücret karşılığında abonelikler sundu ve karşılığında istedikleri tüm filmleri ve TV şovlarını alacaklardı, bu da DVD kiralayan dükkanları ortadan kaldırdı. Spotify gibi şirketler müzik ve şarkılara abonelik sunmaya başladıkça CD'lerin satışı büyük ölçüde kesintiye uğradı.
Günümüzde tüketiciler, düzenli olarak kullanılan ürünlerin kendilerine teslim edilmesinin ve perakendecilerin yeni sürekli gelir kaynağı olma esnekliğinin tadını çıkarıyor. Çeşitli sektörlerden birçok şirket abonelik iş modeline dönerken, işinizin bundan geri kalmasına izin vermeyin.
Sürekli gelir modeli geliri olarak büyük faydalar sunan bu tür bir iş modeli ile, hızlı bir şekilde iş yapmanın yeni yolu haline gelmesine aslında şaşırmamak lazım.
Harika bir Abonelik Yönetimi yazılımıyla, bu yaşam döngüsünü otomatikleştirebilir ve işiniz büyüdükçe ödülleri toplayabilirsiniz. Peki nasıl mı? İşte CloudOffix'in sundukları:
CloudOffix Abonelik İş Modeli
Ürün ve Abonelik Planı Yönetimi
Farklı faturalandırma modelleri ve abonelik süreleri için çok çeşitli seçeneklerle planlar veya abonelik şablonları oluşturulabilir. Hem yıllık hem de aylık abonelik planlarını yönetebilirsiniz. Sabit süreli abonelikler veya otomatik yenileme abonelikleri kullanmak mümkündür.
Abonelik planlarını tanımladıktan sonra ilgili planlar ile abonelik ürünleri oluşturabilirsiniz. Bu sayede onaylanan siparişler üzerinden otomatik olarak abonelikler yaratabilirsiniz.
Otomatik Müşteri Aboneliği Oluşturma
Abonelikler, onaylanan siparişlerden otomatik olarak oluşturulabilir. Siparişler, müşteri ve ürün detayları ile ilgili tüm bilgileri ve ürünlerin abonelik planları ile ilgili detayları içerdiğinden, onaylanan siparişler üzerinden otomatik olarak abonelikler oluşturulmasını sağlar. Her bir aboneliği manuel olarak oluşturulmasına gerek kalmaz.
Sürekli Gelir Hesaplamaları
Aboneliklerdeki mükerrer gelirler, abonelik planında seçilen fatura dönemine göre otomatik olarak hesaplanır. Bu şekilde, aylık yinelenen gelir veya yıllık yinelenen gelir üzerindeki değişiklikleri CloudOffix üzerinden takip etmek çok kolaydır.
Faturalandırma ve Faturalandırma Süreçlerini Optimize Etme
Faturalandırma platformumuz, faturalandırma sürecini otomasyonla basitleştirir. Abonelik planlarında fatura dönemi bilgileri bulunur. Böylece abonelik için bir sonraki fatura tarihi seçilen abonelik planına göre CloudOffix tarafından otomatik olarak yönetilebilir.
Faturalar, taslak veya doğrulanmış aşamada oluşturulur. Onaylı faturalar ayrıca sistem tarafından önceden tanımlanmış e-posta şablonları aracılığıyla müşteriye gönderilebilir.
Otomatik Ödeme ve Tahsilat
Önde gelen ödeme ağ geçitleri aracılığıyla çevrimiçi ve çevrimdışı ödemeleri toplayın. Müşteriler, uygun yeniden faturalandırma için kredi kartı bilgilerini CloudOffix aracılığıyla ilgili ödeme ağ geçitlerinde de saklayabilir. Aylık veya yıllık bazda fiyatlandırma modelinize göre, incelemeniz için birçok ödeme yöntemi ve ağ geçidi sunmaktadır. Oluşturdukları ödeme planı sayesinde kendi isteklerine bağlı olarak takip edebilirler.
Ürünleri veya Hizmetleri Artırın
Abonelik süresi boyunca, mevcut müşteriler için yeni satış fırsatlarını CloudOffix'te kolayca yönetme seçeneğiniz vardır. Mevcut aboneliğinize yeni ürün ve hizmetler ekleyebilir ve tüm hesaplamalar sistem tarafından otomatik olarak yapılır.
Ürün ayrıntılarınızı ve abonelik başlangıç tarihinizi girin, ardından gerisini CloudOffix'e bırakın. Yeni satış fırsatı siparişi onaylandığında, abonelik otomatik olarak güncellenir. Ayrıca, abonelikler de otomatik olarak güncellenir.
Abonelik Yenileme Yönetimi
Abonelik yenilemelerini yönetmek, abonelik tabanlı işletmelerde kayıp oranlarını azaltmak için hayati önem taşır. Yenilemeleri doğru zamanda takip etmezseniz, kayıp oranları muhtemelen artacaktır.
E-tablolarda abonelikleri yönetmek, uzun vadede çok riskli ve zaman alıcıdır. E-tablonuza yeni müşteriler ekledikten sonra, bunların ne zaman yenilendiklerini veya sayılarının arttığını takip etmek oldukça zordur.
CloudOffix, aboneliklerinizin yenileme tarihlerini kolayca takip etmenize yardımcı olur. CloudOffix, aboneliğin sona erme tarihinden önce hem size hem de müşterinize bildirimde bulunabilir. Abonelik şablonunda CloudOffix'in sizi ne kadar erken bilgilendireceğini seçebilirsiniz.
Müşteri Self Servis Portalı
Müşteriler, kullanıcı dostu müşteri portalında aboneliklerinin ayrıntılarını görme seçeneğine sahiptir. Abonelik ürün detaylarını, aboneliğin son kullanma tarihini ve ödeme bilgilerini görebilirler.
Gerektiğinde her türlü değişikliği yapabilirler. Gerektiğinde aboneliği kapatmak da mümkündür.
Raporlama ve Gösterge Tablosu
Raporlama, abonelik işinizin analizinde ve doğru iş kararları için gerekli adımların atılmasında en önemli noktadır. CloudOffix, aboneliğinizdeki her ayrıntıyı gerçek zamanlı olarak anlamanızı sağlayacak doğru raporlama ve gösterge tablosu araçlarına sahiptir.
CloudOffix'te çok kolay bir şekilde grafik, listeleme veya özet raporlar oluşturabilirsiniz. Tüm detayları görmek için başka bir BI çözümüne ihtiyacınız yok. İş süreciniz için ihtiyaç duyduğunuz önemli bilgilere doğrudan erişebileceksiniz.
Aboneliğe Genel Bakış panosu, toplam etkin, süresi dolmuş ve kapatılmış abonelik sayısıyla ilgili tüm bilgileri görüntüler. Aboneliklerinizi izlemek, büyüme oranları, tahmin edilebilir gelir akışları, kayıp oranları vb. hesaplamak için kontrol panelini kullanın.
Tamamen Özelleştirilebilir Platform
CloudOffix, ihtiyaçlarınıza hızlı ve kolay bir şekilde uyum sağlar. Her şirketin, her sektörün farklı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu nedenle CloudOffix'i piyasadaki diğer çözümlerden çok daha özelleştirilebilir hale getirdik.
İhtiyaçlarınıza kolayca uyarlanabilir, özel alanlar, filtreler, görünümler, iş akışları, şablonlar, raporlar ve daha fazlasını oluşturabilirsiniz. ERP, MRP vb. 3. parti sistemlerle de entegrasyon mümkündür. Hem de dilerseniz tüm süreçlerinizi birbirine entegre de yönetebilirsiniz! İlgili blog yazımıza da buradan ulaşabilirsiniz.
CloudOffix platformunda özelleştirme için sınır yoktur. Sınır kendi hayal gücünüzdür. Sizde abonelik yönetimi süreçlerinizi dijitalleştirmek ve daha verimli yönetmek isterseniz bizimle iletişime geçin.