Web Sitesi Ziyaretçi İzleme Yazılımı Nedir?
Satış ve Pazarlama Süreçlerinizi Bir Üst Boyuta Taşıyın
21 Aralık 2021 , Blog Yazılarımız
Web ziyaretçisi takibi, satışlarınızın büyümesini hızlandıran ve gelirinizi arttırmaya yarayan bir itici güç oluşturmanıza yardımcı olabilir. Hangi içeriğin potansiyel müşterilerin ilgisini çektiğini, web sitenizin nasıl bulunduğunu ve hangi pazarlama kampanyalarınızın en çok dikkat çektiğini teşhis etmek için topladığınız web site ziyaretçilerinin bıraktığını izleri takip edin.
Gelen ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürün ve cevap gelmeyen e-postalarla ya da asla ilgili kişiye ulaşmadığınız telefon aramalarıyla harcadığınız değerli zamanınızdan tasarruf edin. Edindiğiniz bilgileri kullanarak pazarlama ve satış çalışmalarınızı daha verimli hale getirin.
Daha fazla potansiyel müşteri yaratın ve ilgilerini ölçün. Buna uygun çalışmalar yürütün ve satışa dönüştürme şansınızı arttırın.
Web sitenizin ziyaretçi izleme teknolojisinden gelen verileri kullanarak daha ilgi çekici içerik oluşturun.
Web Sitesi Ziyaretçi Takibi Nedir?
Web sitesi ziyaretçi takibi, sitenizi kimin ziyaret ettiğinin, coğrafi konumlarının ve onların hangi kanaldan sitenize ulaştığının yanı sıra, ziyaretçinin görüntüledikleri sayfalar gibi web sitenizdeki davranışlarının, her sayfada geçirilen sürenin veya ziyaret sayısının analizidir.
Ziyaretçi takibi, ekibinizin, potansiyel müşterilerinizin hangi bağlantıları tıkladığını ve sitenize girdikten sonra hangi sayfalarda gezindiklerini gerçek zamanlı olarak izlemesini sağlar. Bu, kaç tane kaliteli potansiyel müşteriye karşı aldığınız web sitesi trafiğinin miktarına ilişkin bir iç görü düzeyi yaratır.
Web Ziyaretçisi İzleme Entegrasyonları Tipik Olarak Nasıl Çalışır?
Bazı çözümler, web sitenize, ziyaretçilerinizin tıklama isteklerini yorumlamak için perde arkasında çalışan ve doğrudan veri toplayan basit bir komut dosyası yükler. Diğerleri, Google Analytics veya benzer ortaklarla senkronize olur ve oradan ilgili verileri çıkarmanıza olanak tanır.
Ancak her iki durumda da, web ziyaretçi takibi yalnızca sitenizi gezen kişilerin gerçekte kim olduğunu ortaya çıkarmaz. Fiziksel ve web sitesi adresleri gibi herkese açık iletişim bilgileriyle verileri geliştirir.
Web ziyaretçi takibinin nasıl çalıştığını anlamak için gerçekten bilmeniz gereken tek şey:
İnternet üzerinden iletişim kuran her cihazın, kullanıcısını bulmak ve tanımlamak için sayısal bir etiket olan bir IP adresi vardır.
Web ziyaretçi takibi, bu ziyaretçi verilerini web sitenizi ziyaret eden şirketin adına çevirmek için telefon rehberine benzer bir arama süreci kullanır.
Bu sürecin nasıl çalıştığına dair daha günlük bir örnek için, bir müşterinin veya işletmenin telefon numarasını aramak için interneti kullanmayı hayal edin. Şimdi bu bilgi talebini tersine çevirin ve ait olduğu müşteriyi veya işletmeyi aramak için bir telefon numarası kullandığınızı düşünün.
Web Sitesi Ziyaretçi İzleme Yazılımının Temel Özellikleri
İstediğiniz şekilde kategorize edilmiş gerçek zamanlı veriler sağlar.
Satış sürecinizi daha hızlı yönetmek için verileri, coğrafi konum, harcanan zaman veya geri dönen ziyaretçi gibi sizin için en önemli verilere göre kategorize edin.
Kendi ideal alıcı tanımınıza göre potansiyel müşterilere öncelik vermenize yardımcı olmak için ziyaretçilerinizi derecelendirin.
Örneğin, daha sık geri dönen ve sitenizde daha fazla zaman geçiren ve belki de fiyatlandırma sayfalarınızı ziyaret eden birinin, sayfalarınızda daha az zaman harcayan birinden daha yüksek puan alması muhtemeldir.
Ziyaretçilerinizin sayfanıza ilk kez gelip gelmediğini veya düzenli olarak ziyaret edip etmediğini görün.
CloudOffix, ziyaretçilerinizin web sitenizin sayfalarına daha önce gelip gelmediğini veya ilk kez ziyaret edip etmediklerini kontrol edebilir. Daha önce bir ziyaret olmuşsa, verileri bağlanacak ve geri dönen ziyaretçi hakkında bilgi alabilirsiniz.
Kimin hangi kanallardan geldiğini takip edin.
Ziyaretçilerinizin nereden geldiğini görün. Belki Toplu E-posta kampanyanız, sosyal medya reklamlarınızdan daha iyi bir tıklama oranı getiriyor. Bu size pazarlama çabalarınızı nereye yoğunlaştırmanız gerektiğine dair bir ipucu verecektir.
Ziyaretçilerinizin coğrafi konumunu öğrenin.
Potansiyel müşterilerinizin dünyanın neresinde olduğuna ve pazarlama çalışmalarınızı yerelleştirmek için nereye odaklanmanız gerektiğine dair bir fikir edinin.
Ziyaretçinin web sitenizdeki eylemlerinin ayrıntılı bir görünümünü analiz edin.
Hangi sayfaların potansiyel müşterilerinizin dikkatini çektiğini, hangi sayfadan nereye tıkladıklarını ve sayfa görüntüleme zamanlarını öğrenin. müşterilerinize daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için bunu bir analitik araç olarak da kullanabilirsiniz.
Hangi tarayıcıyı veya işletim sistemini (mobil cihazlarda) kullandıklarını öğrenin.
Ziyaretçileriniz arasında hangi tarayıcılar ve işletim sistemi popüler? Bunlar gibi web sitesi ziyaretçi bilgilerini takip edin, böylece nelerin tercih edildiği ve neleri geliştirmeniz gerekebileceği konusunda bir fikir edinebilirsiniz.
Potansiyel müşteri adayları web sitenizi veya mobil uygulamanızı ziyaret ettiğinde bilgi alın.
Potansiyel müşteri adaylarınız ve yeniden gelen ziyaretçileriniz sayfalarınıza geldiğinde cep telefonunuzdan CloudOffix mobil uygulaması sayesinde uyarı alın, böylece zaman kaybetmeden harekete geçebilirsiniz.
CloudOffix Marketing Cloud, Sales Cloud ve E-Commerce Cloud ile Entegre
Böylece, ayrı bir CRM'ye veya eklentilere ihtiyaç duymadan web site ziyaretçilerinin verilerini CRM'ye aktarabilir, daha fazla ayrıntı ekleyebilir ve takip eylemleri ayarlayabilirsiniz. Dilerseniz E Ticaret süreçlerinizi şekillendirebilirsiniz.
KVKK Uyumlu
KVKK, kişisel gizliliği (özellikle çevrimiçi alanlarda) korumak için önemlidir. İşletmeler kişiler hakkında sahip oldukları veriler konusunda şeffaf olmaları ve istendiğinde bunları güvenli bir şekilde sileceklerine dair yasal düzenlemeleri içerir. CloudOffix verileri KVKK süreçlerine uyumlu bir şekilde yönetir.
Web Sitesi Ziyaretçi Takibini Nasıl Yönetilir?
Web sitenize gelen ziyaretçileriniz olduğunda, onların IP adresleri, şirket ise şirket isimleri, coğrafi konumları, hangi sayfaları ziyaret ettikleri, orada ne kadar zaman geçirdikleri ve çok daha fazlası gibi bilgilere erişebilirsiniz. Peki bu bilgileri satış yapmak için nasıl kullanılır?
Diyelim ki web sitesinde yer alan sayfalarınızı incelemeye hevesli, ancak henüz iletişim kurmaya isteksiz bir ziyaretçiniz var. Bir daha sayfanızı ziyaret ettiklerinde gelen bildirim ile gezindikleri sayfaları ve bu sayfalarda geçirdikleri zamanı kontrol ederek ihtiyaçları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayacak.
Web sitesi üzerinden Canlı Sohbet aracılığıyla iletişim kurarlarsa veya bir web formu doldururlarsa, artık onlar hakkında daha önce toplanan verilerle bu form üzerindeki veriler örtüşecek ve daha fazla bilgi getirecek.
Artık dilerseniz bu ziyaretçiyi manuel veya otomatik olarak bir potansiyel müşteriye dönüştürebilirim. Ziyaretçi artık satış süreci içindeki tasarlanan yolda yolculuğuna başladı.
Doldurulan form sayesinde ziyaretçi hakkında , otomatik ve kişiselleştirilmiş Toplu E-posta Gönderim sistemine dahil edebilmek için adları, e-posta adresleri vb. gibi yeterince değerli bilgiyle kendisine ulaşabilirsiniz.
Bu CloudOffix'in entegre yönetim sağlayan sayısız özelliğinden sadece bir tanesi. Bu ve buna benzer sayısız özellik ile ilgili bilgi almak için bizimle iletişime geçmeniz yeterli.