Pandeminin Getirileri

Covid-19 Döneminde  İş Süreçlerini  Dijitale Taşımak Bir Gereklilik mi Yoksa Zorunluluk mu ?

Mechsoft Bilgi ve İletişim Tek. Tic. A.Ş., Sezgi Özkan

Pandeminin Getirileri

Covid-19 Döneminde  İş Süreçlerini  Dijitale Taşımak Bir Gereklilik mi Yoksa Zorunluluk mu ?

01 Haziran 2021 , Blog Yazılarımız

Şu an yaşamakta olduğumuz bu süreci daha öncesinde öngörebilmemiz mümkün değildi. Şirketler ofislerini evlere taşırken, bu sürecin ne kadar kolay atlatacakları büyük ölçüde şirketin ne kadar dijital olduğuna bağlıydı. Geçtiğimiz 1 yıl içinde bir şirketin dijital yetenekleri yeterince yüksekse, uzaktan çalışmanın büyük bir sorun yaratmadığını gördük. Anlaşıldı ki şirketlerin kendilerini dijital süreçlere uyarlaması artık bir gereklilik değil, zorunluluk haline gelmişti.

Pandemi sürecinde kullandığımız tüm dijital araçlar teste tabi tutuldu. Örnek olarak şirket içi iletişimi ele alalım. Neredeyse tüm toplantılar çevrim içi yapılırken ve yürütmekte olduğumuz iş süreçleri hakkında çalışma arkadaşlarımız ile konu başlıklarımızı değerlendirmeye ihtiyacımız var. Öncesinde ofiste çalışırken, bir sorunumuz olduğunda, çalışma arkadaşlarımızın kapısını çalabilir ve onlarlar hızlı bir şekilde konuşabilirdik, peki ya evden çalıştığımız zaman bu iletişimimiz nasıl olacak? Her zaman olduğu gibi yöneticilerimiz veya takım arkadaşlarımız ile hiçbir zorluk ya da gecikme yaşamadan iletişimde kalabilmeli ve işlerimizi yürütmemiz gerekmektedir.

Bu zor zamanlarda, müşteri memnuniyetini de en üst seviyede sürdürmemiz önemlidir. Yaşadığımız bu durumun geçici olduğuna inanıyoruz. Ancak biliyoruz ki şirketimizin gelecekteki başarısı, büyük ölçüde bu pandemi sırasında müşterilerimize nasıl hizmet ettiğimize bağlı olacaktır. Bu da aslında bize müşteri memnuniyeti için kullandığımız araçların ne kadar da gerekli olduğunun altını çizmektedir. Personelimiz, müşterilere herhangi bir sorun yaşamadan yardım edebilmeli ve iletişim kurabilmelidir. Örneğin, müşteri destek hizmetinize her yerden ulaşılabilir olmalıdır ve müşterilerimizin sorunlarını mümkün olan en kısa sürede çözülmesi gerekmektedir.

Sonuç olarak Covid-19 işimizi, toplumumuzu ve hatta dünyayı daha önce hiç görmediğimiz bir hızla değiştirmiştir. Ancak değişmeyen en önemli iki şey vardır ki, çalışanlarımızın ve müşterilerimizin değeridir. Onları mutlu etmek için şirketimizi dijital araçlarla donatmamız ve tüm manuel süreçlerimizi mümkün olan en kısa sürede dijitale çevirmemiz gerekmektedir. İşlerimizi nereden yaptığımız, yürüttüğümüz operasyonlarımız için bir sorun olmamalıdır.

CloudOffix, ile tüm şirketinizi kolay ve verimli bir şekilde dijitalleştirebilirsiniz. CloudOffix'i buradan deneyebilirsiniz.