Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir?

Djital Dünyanın Yeni Başrolü CRM!

Mechsoft Bilgi ve İletişim Tek. Tic. A.Ş., Sezgi Özkan

Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir?

Djital Dünyanın Yeni Başrolü CRM!

24 Ağustos 2021 , Blog Yazılarımız

Daha öncesinde yayınlamış olduğumuz "İşinizi Yönetmek İçin Hala Excel Mi Kullanıyorsunuz" Yazımızda excel’e olan bakış açımızı dile getirmiştik. Bu yazımızda ise size CRM araçlarının excel’den neden ve nasıl daha iyi bir yol olduğunu paylaşacağız.

Hemen hemen her çalışan büyük veya küçük olmalarına bakılmaksızın işlerini yönetmek için Excel'i kullanıyor veya kullanmaya devam ediyor. Verileri depolamak için elektronik tabloları kullanırlar ve çeşitli eylemleri ve hatta raporlamayı gerçekleştirmek için ayrı formüller yazarlar. Ancak yine de e-posta gönderme, takvim ve hatta büyük verileri depolamak için veritabanları gibi diğer görevler için başka uygulamalara ve yazılımlara ihtiyaçları vardır. Hatta bu veritabanlarından bilgi çağırmak için formüller ve bazı kodlar yazabilmeleri gerekebilir. Çalışanlar elektronik tablolara kendi verilerini girerken, raporlama zamanı geldiğinde, yöneticiler bu bilgileri çalışanlarından istemeleri ve tüm bilgileri bir araya getirerek rapor üretmeleri gerekmektedir. İlgili tüm bilgilerin tüm çalışanlardan alındığı ve raporlamadan sorumlu kişinin toplanan verileri girerken herhangi bir hata yapmadığı göz önüne alındığında, bu raporlar ne kadar doğru olacaktır?

Peki yıllardan beri en büyük alışkanlığımız olan Excel hangi noktadan sonra yetersiz gelmeye başlayacaktır?

  • Şirketiniz çok sayıda potansiyel müşteri almaya başladığında,

  • İş birliği yapabilmek için personelinize ihtiyacınız olduğunda

  • Müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizle olan iletişimi takip etmeniz gerektiğinde,

Bu aşamadan sonra Excel süreçlerinizi yönetmenizde faydalı olacak mı?

Excel, sayıları yazmak, büyük veri kümelerini yönetmek için harika bir yazılım parçası olsa da, size bir kuşbakışı görünümü vermek için iş süreçlerini takip edemez. Bunu ancak bir CRM aracıyla yapabilirsiniz.

Peki, bahsettiğimiz bu CRM nedir? Adı üstünde CRM (Customer Relationship Management), "Müşteri İlişkileri Yönetimi"nin kısaltmasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi, en basit haliyle müşteri ilişkilerini geliştirmek için kullanılan bir araçtır. Tüm iş çözümlerinizi tek bir yerde bir araya getirir. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemlerinin asıl amacı, tüm müşteri bilgilerini, müşteri verilerini CRM sistemine kaydederek, satış pazarlama faaliyetlerinizi sürdürmenizi sağlamaktır. CRM sistemi satış ekibiniz ve müşterileriniz arasında bir köprü görevi üstlenir. Müşterilerinize ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi verip bir müşteri deneyimi yaşatırken, satış ekibinize ise bir iletişim kanalı yaratarak müşteriyi elde tutmanın yollarını açar.

Tüm müşterilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi içeren uygun bir takip sistemi olmadan etkin bir müşteri ilişkileri yönetimi beklenemez. Bir customer experience platformu bunu nasıl yapar?

CRM'ler, tüm yolculuk boyunca müşterilerinizin ayrıntılarını, şirketinizin tekliflerini, satışlarınızı, bağlantılarınızı, takviminizi ve müşterileriniz ve personelinizle olan etkileşiminizi bir araya getirir. Personeliniz, satışları sona erdirmek için ihtiyaç duydukları tüm ilgili bilgilere doğrudan gösterge tablolarından erişebilir.

Peki CloudOffix Sales Cloud size nasıl yardımcı olabilir?

CloudOffix Sales Cloud’a daha yakından bakalım. Diyelim ki CRM yolculuğuna CloudOffix Sales Cloud ile başladınız. Tüm mevcut verilerinizi CloudOffix'e aktarmak için önce Excel e-tablolarınızı düzenleyebilir ve buradan CloudOffix’e aktarabilirsiniz.

Böylece artık tüm verilerinizi tek bir yerde birleştirebilirsiniz. Tüm iş araçlarınızı tek bir kullanıcı dostu CloudOffix platformuna entegre edebilirsiniz.

CloudOffix Sales Cloud’un Müşteri İlişkileri Yönetimi Özellikleri:

  • Potansiyel Müşteri Yönetimi

E-postalardan, web sitesi formlarından, sohbetlerden ve web sitesi ziyaretçilerinden potansiyel müşteriler oluşturun.

  • Fırsat Yönetimi

Potansiyel müşterileri hızla fırsatlara dönüştürebilir ve fırsatların aşamalarını verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.

  • İletişim Yönetimleri

İletişim e-posta adreslerine, web sitelerine, posta adreslerine ve ilgili tüm bilgilere erişin.

  • İş Takibi

E-postalar, sohbet, çevrimiçi sohbetler, müşteri destek biletleri aracılığıyla tüm müşteri bağlantılarını takip edin.

  • Geçmişe Dönük Takip

İlk web ziyaretlerinden satın alma ve desteğe kadar müşteri geçmişini ve onlara gönderdiğiniz otomatik anketler aracılığıyla işletmeniz hakkındaki düşüncelerini öğrenin. Tüm müşteri iletişimleriniz sohbette görünürken, her zaman istediğiniz bilgiye ulaşın.

  • Aktivite Yönetimi

Potansiyel müşterinizi satışa dönüştürmek için doğru zamanda onlarla iletişime geçin, otomatik hatırlatıcılarla daha az satış kaybı yaşayın. Gösterge tablonuzdaki sonraki etkinliklerle geleceği görme yeteneği, hiçbir anı kaçırmamanızı sağlayacaktır.


MechSoft - Blog - Müşteri İlişkileri Yönetimi - Aktivite Yönetimi


  • Teklif Yönetimi

Fırsatlarınızı ilgili aşamalarda işleyin ve teklif zamanı geldiğinde potansiyel müşterileriniz için güzel teklifler oluşturun.


MechSoft - Blog - Müşteri İlişkileri Yönetimi - Teklif Yönetimi

  • Sipariş yönetimi

Potansiyel müşteriniz sipariş vermeye hazır olduğunda, teklifinizi kolayca siparişe dönüştürmeniz yeterlidir.

  • Raporlama ve Analiz

Satış ilerlemenizi analiz etmek için hızlı ve kolay bir şekilde raporlar ve grafikler oluşturun. Raporları istediğiniz gibi indirin, dışa aktarın ve paylaşın.

Diğer CloudOffix Uygulamaları ile Entegrasyonlar

  • Marketing Cloud:

Otomatik pazarlama e-postaları gönderin, anketler aracılığıyla müşteri memnuniyetini takip edin, Marketing Cloud, ile aracı uygulamaları ortadan kaldırarak Sales Cloud ile tamamen ve sorunsuz bir şekilde entegre edin.

  • Project Cloud:

Her zaman görevlerinizi takip edin ve projelerinizi en iyi şekilde yönetin. Örneğin bir satış siparişi onaylandığında, ilgili zaman çizelgesi girişleriyle projeler otomatik olarak oluşturun.

  • Invoicing Cloud:

Faturalarınızı oluşturun ve müşterilerinize gönderin, stoklarınızı ve ödemelerinizi takip edin. Faturalar, ilgili fatura kalemleri ve indirimler ile doğrudan satış siparişlerinizden oluşturabilirsiniz. Ardından ödemeleri kolayca takip edebilirsiniz.

  • Helpdesk Cloud:

Birden fazla kanal üzerinden yardım masası talebi oluşturabilir ve SLA'larınızı takip edebilirsiniz.

Genel olarak, daha iyi bir organizasyonla daha fazla veriyi yönetme yeteneğiyle, işletmenizde gerçek bir değişim uygulayabilirsiniz. CloudOffix Sales Cloud, size büyümek için alan ve araçlar sağladığı için işinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. CloudOffix Sales Cloud bulut tabanlı olduğu için, güncellendiği anda her zaman aynı sürümde olduğunuz anlamına gelir ve internetin olduğu her yerden erişebileceksiniz.  Müşteri ilişkileri stratejinize uygun çözümler için deneyin!

Diğer Blog Yazılarımıza Göz Atmayı Unutmayın!