Dijital Dönüşümünüz için En Uygunu Nedir?
Birçok amaca yönelik birçok uygulamadan oluşan bir ekosistem mi yoksa hepsine sahip tek bir çözüm mü?
12 Ekim 2021 , Blog Yazılarımız
Küçük ya da büyük günümüzde her firma Dijital Dönüşüm ihtiyaçları için birçok uygulama kullanmak zorunda kalıyor. Bir uygulama ihtiyacı olarak başlayan bu süreç, firma büyüdükçe ya da yeni ihtiyaçlar ortaya çıktıkça yeni uygulama arayışları ile devam ediyor. Bu süreç aslında firma ilerledikçe ve yeni ihtiyaçlar devam ettikçe hiç bitmeyen bir hal alıyor. Durum böyle olunca da firmalarda sürekli bir ürün araştırma, yeni bir ürüne karar verme, bu ürünü mevcut sistemler ile entegre etme ve ürünün firma içerisinde tüm kullanıcılara yaygınlaştırılması gibi süreçler oluyor. Tabi tüm bu süreçlerin bir de mali boyutları oluyor ki, bu da hiç azımsanmayacak kadar yüksek lisans maliyetleri ile karşımıza çıkıyor.
Peki sorumuz şu? Dijital Dönüşümde her bir ihtiyaç için bu kadar farklı farklı yazılımlar almak mı, yoksa doğuştan entegre çalışan, ortak birçok ihtiyacı karşılayacak ve aynı zamanda yeni ihtiyaçlar ve özel ihtiyaçlar için özelleştirilebilecek bir platform mu aramak?
Bu sorunun cevabı için firmaların ihtiyaçlarını 2 ana kategoride değerlendirmek gerekiyor. Bunlardan birincisi Back Office dediğimiz firmanın müşteriye dokunmayan taraftaki ihtiyaçları, diğeri ise Front Office dediğimiz firmanın müşteriye dokunan ihtiyaçları. Burada müşteriden kastımız hem dış müşteri, hem de çalışanlarımız olan iç müşteriler olarak değerlendirebiliriz.
Aslında, Back Office dediğimiz alandaki ihtiyaçlar uzun süredir ERP denilen sistemler ile çözülüyor. Özelleştirilebilir ERP sistemleri ile Muhasebe/Finans, Üretim, Bordrolama, Satın alma gibi müşteriye dokunmayan alanlar entegre şekilde yönetilebiliyor.
Asıl problem ise Front Office dediğimiz müşteriye dokunan alanda yaşanıyor. ERP’ler bu alanları istenilen ölçüde çözemediği için firmalar her bir ihtiyaçları için farklı farklı ürünler kullanmak zorunda kalıyorlar. Örneklendirecek olursak
|
|
Bu liste bu şekilde uzayarak devam ediyor. Bu kadar farklı yazılımın kullanılması da firmalarda belli başlı problemlere neden oluyor. Bu temel problemleri sıralarsak;
Birbirinden Bağımsız Veri Siloları
Dağınık Müşteri Verileri
360 Derece Görünüm Eksikliği
Birimler Arası İletişimsizlik
Entegrasyon Zorlukları
Yüksek Lisans Maliyetleri
Yüksek Öğrenim Eğrileri
Tüm bu problemleri çözebilmek için firmalar ürün portföylerini nasıl tekilleştirebilecekleri üzerine araştırmalar yapıyorlar. Yazılım firmaları da bunlara çözüm arıyor. Çözüm arayan firmalar arasında CloudOffix, Salesforce 360, Zoho One, Freshworks, Hubspot, Teamwork, Gist gibi firmalar bulunuyor. Buradaki en büyük soru işareti, “Bu firmalar birbiriyle sonradan entegre edilmiş çözümler mi sunuyor, yoksa doğuştan birbiri ile entegre çözümler ile oluşturulmuş platformları mı var?"
İşte bu sorunun cevabı CloudOffix haricindeki tüm firmalar için, aslında hayal edildiği gibi tek bir ara yüzde, doğuştan entegre platformlar sunmuyor olmaları. Birbiri ile sonradan entegre edilmeye çalışılan platformlar maalesef aradığımız gerçek çözümü veremiyor.
CloudOffix ise tüm ihtiyaçları doğuştan entegre, özelleştirilebilir, işbirlikçi bir platformda sunarak birimler arası iletişimi mükemmel şekilde sağlıyor. Bu sayede firmanızda birbirinden kopuk onlarca ürün yerine, tek bir CloudOffix platformu ile bugünün ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılayabiliyorsunuz. Dilerseniz sizde CloudOffix'i inceleyebilir ve 15 günlük ücretsiz deneme sürümünüzü başlatabilirsiniz.
Diğer Blog Yazılarımıza Göz Atmayı Unutmayın!