Dijital dönüşümün en önemli kararı; bugün bulunduğunuz yerden yarın olmayı umduğunuz yere bir dönüşüm adımı atmaya hazır olup olmadığınızdır. Hedeflerinizi gerçekleştirebilmek, planladığınız başarılara ulaşabilmek için, zamana ayak uydurabilmek- hatta önüne geçebilmek-için öncelikle şirketlerin değişmeye istekli olması gerekmektedir. Eski yöntem ve sistemlere bağlı kalmak bu hedefinizi gerçekleştirmekte ki en büyük engeldir.
Dijital Dönüşüm Temel Bir Dönüşümdür
Dijital dönüşüm sadece sitemlerin değil tüm kurum kültürünün değişmesi de demektir. Bu nedenle, kuruluşların çekirdek sistemlerini ve süreçlerini bulundukları yere değil, olmak istedikleri yere uyarlamaya istekli olmaları gerekir. Bu nedenle değişime odaklanan kurumsal bir liderlik yapısı değişimin en önemli yapı taşlarından biridir.
Bu dönüşümün zamanının geldiğine dair en temel belirti, bilgilerin ve iş uygulamalarının, çeşitli departmanlar da olan insanların birbirleriyle iletişim kurmasını ve iş birliği yapmasını zorlaştıracak şekilde depolar halinde durmasıdır. Örneğin, Finans departmanına ait bir bilgi kendi veri deposunda hapsolmuşsa, satış departmanı satış süreçlerinde kullanabilecekleri bu bilgilerden mahrum olmakla kalmaz kelimenin tam anlamıyla insanların (ve teknolojilerinin) birbirleriyle konuşmasını imkânsız hale getirir.
Bir diğer örnek ise, İnsan Kaynakları Departmanları için, çoğu İK departmanı yalnızca mevcut çalışanlarınızı değil, yeni çalışanlarınızı bulacak ekipleri de yönetir. Ancak bu ekiplerin toplam çalışan sayısı, doldurulacak pozisyonlar ve işe alım belgeleri gibi kritik bilgilere erişimleri yoksa, tüm kuruluşunuzda olumsuz bir dalgalanma etkisi yaratabilir. En azından bu, ideal adayları bulmayı zorlaştırır çünkü başlangıçta ne aramanız gerektiğinden asla emin olamazsınız. En kötüsü, bütçeleme, raporlama, güvenlik, faturalama ve hatta ödemeler gibi kritik süreçlerin aksamasına neden olabilir. Dijital dönüşümde "departman verileri" diye bir şey yoktur. Her son veri, bir bütün olarak kuruluşunuza aittir ve aynı şekilde kullanılabilir olması gerekir.
Evrim İçeride Başlar
İşte bu yüzden dijital dönüşüm, "yeni bir kat boya atmaktan" çok daha fazlası olarak görülmelidir. Yeni fiziksel veya bulut tabanlı altyapılara taşınabilecek herhangi bir bileşen olmalıdır. Ön uç davranışı veya özellikleri, DEĞİŞTİRİLMEDEN arka uçta optimize edilebilecek herhangi bir mevcut kod olmalıdır. Birbirine bağlı tüm bileşenlerinize, sistemlerinize ve uygulamalarınıza yakından göz atarak altyapınızın derinliklerine dalmanız gerekir. Hepsinin nasıl birbirine uyduğunu, hepsinin nasıl birlikte çalışması gerektiğini ve birinin diğerlerini nasıl geride tuttuğunu anlamanız gerekir.
Yine, bu sadece BT yatırımınızı maksimize etmekten çok daha fazlasıdır. Bu kelimenin tam anlamıyla, işletmenizin gelecek on yıl ve sonrasında gelişmek ve yenilik yapmak için inşa edebileceği sağlam bir temel oluşturmakla ilgilidir.
M-Files ile Geleceği Yönetin
M-Files akıllı bilgi yönetimini , bağlantısız veri depoları sorununu ele alır. Akıllı Meta Data Veri Katmanı ile tüm bilgiler tek ve merkezi bir konuma bağlanır. Artık dosyalarınızın nerede var olduğu değil, gerçekte ne oldukları ön plana çıkar. Dosyalarınızın içeriği dijital dönüşüm girişimlerinin anahtarıdır. Böylelikle Dosya adı ve konumu, olması gerektiği gibi sadece anlamsal hale gelir.
M Files ile veriler ve bilgiler, zaman, mekân ve kişilerden bağımsız olarak şirketinize ait ve ulaşılabilir olur.
M-Files'ı şimdi buradan deneyebilirsiniz.