Satış süreci, bir ürün veya hizmeti satabilmek için gerekli adımların bütünüdür. Her şirketin tüm satış döngüsünü yönetmek için CloudOffix, Salesforce, Zoho, Pipedrive, MS Dynamics gibi bir CRM sisteminde kendi satış süreci vardır. Başlarda satış süreciniz mükemmel olmayabilir, ancak onu bir düzene oturtmak hayati bir gerekliliktir. Ardından, satış döngüsü sırasında aldığınız geri bildirimlere göre şekillendirebilirsiniz.
Hepimiz her satışın diğerinden farklı olduğunu biliyoruz. Ancak her şirketin bir potansiyel müşteriyi, mevcut müşteriye dönüştürmek için atması gereken ortak adımlar var. Yapılması gereken ilk şey, bir kişi ya da kurum “potansiyel müşteri” olduğu andan itibaren “mevcut müşteriniz” olana kadar bu adımları tanımlamaktır. Bir CRM sistemindeki örnek adımlar aşağıdaki gibi olabilir;
Potansiyel Müşteri Araması/Araştırması
İlk Görüşme
Ek Toplantılar
POC
Teklif
Karar Vericilerle Toplantı
Pazarlık
Satışı Sonlandırmak
CRM araçları, bu adımları uygun bir şekilde görselleştirmenize ve takip etmenizde yardımcı olur. Ayrıca bu adımlarda hangi önlemlerin alınması gerektiği tanımlanmalı ve buna göre detaylar raporlanabilmelidir.
CloudOffix Sales Cloud ile her şey potansiyel / aday müşteri ile başlar. Potansiyel müşterinin takibi kendine özel adımlarına sahip olabilir ve nitelikli potansiyel müşteriler fırsatlara dönüştürülür. Satış görevlileri, dönüştürülen tüm bu fırsatları kendi satış döngüleri ile takip eder. Fırsat takibi sırasında telefon görüşmeleri, toplantı, yapılacaklar gibi aktiviteler takip edilebilir. Müşteriye teklif verme zamanı geldiğinde, özel şablonlarla teklifler oluşturabilirsiniz. Teklif şablonları, Microsoft Word ile kolayca oluşturabilir. Özel teklif şablonlarını kullanmak için kod yazmanıza gerek yoktur.
Teklifleri doğrudan CloudOffix içinden veya kendi e-posta uygulamanızla paylaşabilirsiniz. Müşteri sipariş vermeye hazır olduğunda, tek bir tıklama ile teklifleri siparişe dönüştürebilirsiniz.
CloudOffix Sales Cloud ile tüm satış sürecinizi yönetin .