CRM Dosyası: Bulut Mu Yoksa On-Premise CRM Mi?
Neden İşletmeniz İçin Bulut Tabanlı CRM'i Tercih Etmelisiniz?
27 Temmuz 2021 , Blog Yazılarımız
Günümüzün iş dünyasında, Müşteri İlişkileri Yönetimi veya daha iyi bilinen adıyla 'CRM' çok fazla ses getiriyor. Öte yandan, birçok insan hala gerçek bir CRM'nin ne olduğunu ve ondan nasıl yararlanılacağını bilmiyor. CRM uygulamaları sadece bir araç değil, aynı zamanda şirketlerin müşterileriyle ilişkilerini nasıl yönettikleri dair bir süreçtir. İyi bir CRM projesi yapabilmek için bulut tabanlı mı yoksa on-premise mi olması gerektiğine doğru karar vermek çok önemlidir. Burada dikkat edilmesi gereken tek şey yanlış bir CRM aracının seçilmesi projenin başarısız olmasına neden olunacağının bilinmesidir.
Günümüzde herkes, verilerini depolamak ve uygulamalarını çalıştırmak için buluttan bahsediyor. İşlerin yönü bulut tabanlı yazılımlar çok göz önünde tutuluyor, ancak müşteri ilişkileri yönetimi veya yani CRM yazılımı söz konusu olduğunda doğru seçim mi akıllarda her zaman soru işareti kalıyor. Piyasada her iki tür ürün de bulunduğundan, bir kesim hala on-premise çözümleri savunurken, diğerleri bulut tabanlı CRM çözümlerini savunuyor.
On-Premise ve Bulut Tabanlı CRM Karşılaştırması
Bulut tabanlı ve on-premise çözümler arasındaki en önemli fark, yazılımın kurulduğu ve bilgilerin tutulduğu yerdir. On-premise yazılımı kurmak için sabit sunuculara sahip olmanız gerekirken, bulut tabanlı yazılımları da sahip oldukları özellikleri sayesinde herhangi bir kurulum yapmadan doğrudan İlk günden itibaren yazılımı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Piyasada hem on-premise hem de bulut tabanlı kurulabileceğini söyleyen bazı ürünler de var. Tecrübelerimize göre hem yerinde hem de bulutta benzer şekilde çalışabilen bir ürün geliştirmek mümkün değil. Bu konuyla ilgili düşüncelerimizi "CloudOffix Neden Yalnızca Bulutta" başlıklı yazımızda daha detaylıca değindik. Henüz okumadıysanız lütfen ona da göz atın.
Neden Bulut Tabanlı CRM Seçmelisiniz?
Bulut tabanlı CRM'nin en büyük avantajlarından biri, donanımı on-premise çözümlere ayırmaya kıyasla, kurulacak donanım veya bakım sorunlarının olmamasıdır. Bu nedenle, bir Bulut tabanlı CRM sistemi kullanmanın ön maliyeti, on-premise bir CRM çözümü kullanmaktan daha düşüktür.
Diğer bazı faydalarını da sıralamak gerekirse;
Tüm güncellemeler, yedeklemeler ve bakımlar bulut CRM satıcısı tarafından yapılır.
Tüm güvenlik sorunları, yine bulut CRM satıcısı tarafından karşılanır.
Kullanıcılar sisteme ilk günden itibaren internet üzerinden; evlerinden, ofislerinden veya akıllı telefonlarından erişebilirler.
İşletmenizi ölçeklendirmek çok kolaydır. İster 1000, ister 10.000 veya 100.000 müşteriyi yönetin, bulut tabanlı CRM sistemleri onları kolayca takip edebilirsiniz. Ek bir donanıma yatırım yapmanıza gerek yoktur.
Bulut tabanlı CRM Sistemi kullanımınızı aylık veya yıllık olarak ödeyebilir, bütçenizi verimli yönetebilirsiniz.
Aboneliğinizi istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz. Satın almak zorunda kalmadan maliyetlerinizi kontrol edebilirsiniz.
Bulut tabanlı CRM sistemleri, on-premise sistemlere kıyasla daha sık güncellenir.
Peki tüm bunları değerlendirdikten sonra işletmeniz için hangi bulut tabanlı CRM'nin en iyisi olduğu konusunda kafanız mı karıştı? Oldukça şık ara yüzüyle son derece kullanıcı dostu ve özelleştirilebilir bir bulut CRM olan CloudOffix Sales Cloud'u deneyin. Sadece CloudOffix’e özgü lisanslama yöntemi ile eş kullanıcı lisanslama özelliğini kullanın, kullanıcı sayısı maliyetlerine bağlı kalmayın. Kendi iş akışlarınıza göre tasarladığınız iş süreçlerinize hem web ara yüzünden hem de CloudOffix mobil uygulamasını kullanarak, mobil cihazlardan erişim sağlayın.
Hemen şimdi CloudOffix’i deneyin!